Firma JE Pistons po raz kolejny udowodniła że jest liderem w technologii produkcji kutych tłoków. Nowe asymetrycznie wykonane tłoki posiadają szeroką ściankę z jednej strony i wąską ściankę po przeciwnej. W przeciwieństwie to standardowych kutych tłoków których ścianki są okrągłe to rozwiązanie gwarantuje znaczne obniżenie masy tłoka oraz mniejsze tarcie. Dzięki temu klienci mogą uzyskać większą żywotność swojego silnika oraz trochę więcej koni mechanicznych. Ja to działa? Szersza strona ścianki tłoka pozostawiona jest po stronie suwu pracy kiedy ciśnienie w komorze spalania wciska tłok w dół oraz na ścianę cylindra, czyli tam gdzie wytrzymałość jest niezbędna. Natomiast wąska strona ścianki tłoka znajduje się po przeciwnej stronie gdy tłok idzie w górę i nie ma ciśnienia w komorze spalania więc nacisk na ściany cylindra jest bardzo mały. Dzięki temu udało się zmniejszyć tarcie tłoka co znacząco obniżyło wewnętrzne straty silnika oraz obniżyć masę elementów wirujących a co za tym idzie zwiększyć żywotność silnika.
Nowe tłoki występują do większości silników z serii Sport Compact takich jak Mitsubishi 4G63, Toyota 2JZ, Nissan SR20 i innych.
Tagi: 4G63, EVO, Evolution, JE Pistons, Kute tłoki, Mitsubishi, Nissan SR20DET, Toyota 2JZ