Quaife engineering, jeden z bardziej rozpoznawalnych na polskim rynku producent sportowych skrzyń biegów oraz mechanizmów różnicowych wprowadził do swojej ofert kilka nowych produktów, które będzie można obejrzeć w świeżo opublikowanym katalogu na roku 2011. Oprócz wcześniej wspominanych już szper do VW/Audi ze skrzyniami DSG oraz Renaulta Clio III 197KM, w katalogu pojawi się między innymi tylna szpera do Mitsubishi EVO 4/5/6 oraz niedawno wyprodukowana szpera do Fiata 500 i Forda Ka.
Najważniejszą nowością będą jednak skrzynie biegów. Do samochodów z tylnym napędem i silnikiem o mocy do 750KM umieszczonym z przodu dostępna będzie skrzynia QBE69G, która po całym roku testów i przejechaniu ponad 2000km wyścigowych nie wymagała absolutnie żadnego serwisu. Obecnie dostępne są zestawy do Dodge Vipera oraz Nissan 350Z w wersji ze zmianą półautomatyczną lub za pomocą lewarka. Inne typu silników są właśnie opracowywane.
Kolejna skrzynia biegów przeznaczona jest do samochodów Lotus Elise 111R, Elise SC, Exige S2 and 2-Eleven wyposażonych w silniki Toyoty. Od 2 lata stosowana w pucharze Lotusa dowiodła, że jest niezawodnym i bardzo skutecznym zamiennikiem seryjnej jednostki.
Właścicieli wyścigowych samochodów Porsche ucieszy fakt wprowadzenia supernowoczesnej skrzyni sekwencyjnej przeznaczonej do modeli 996 / 997 Cup / RSR / GT2. Nowa skrzynia o numerze QBE85G, wyposażona w możliwość zmiany biegów za pomocą łopatek, bardzo lekka i posiadając zintegrowany dzwon do Porsche została poddana licznym testom długodystansowym w trakcie, którym wprowadzono wiele zmian. Zastosowano między innymi nową wewnętrzną pompę, która dostarcza olej po przez wałki oraz dodatkowe natryski na elementy najbardziej narażone na przegrzanie podczas wyścigów Endurance. Według producenta skrzynia jest lepsza od standardowej skrzyni oraz jest znacznie tańsza.
Quaife Engineering dzięki inwestycjom poczynionym w tym roku w nowy park maszynowy może poszczycić się jednym z lepszych zapleczy do produkcji skrzyń biegów i mechanizmów różnicowych w Europie.